Batıanadolu

Batı Anadolu Kolejinde Bilimsel Süreç ve Fen Eğitiminin Önemi

Eğitimci ve araştırmacıların görüş birliğinde oldukları nokta, zekanın geliştirilebilir olduğu ve kişinin farklı beceri ve yetenekleri ile ölçülebildiğidir. Beyin gelişimi ile ilgili yapılan araştırmalar okul öncesi eğitimin çocukların bilişsel-sosyal-duyusal ve davranışsal gelişimi üzerinde uzun dönemli etkileri olduğunu ortaya koymaktadır.
Bu yüzden çocukların beyin gelişimini de olumlu yönde etkileyen fen ve doğa etkinliklerinin okul öncesi dönemde çocuğa sunulmasının gerekliliği araştırmacılar tarafından vurgulanmaktadır.
Günümüz toplumu, bilim ve teknolojideki gelişmelere ayak uydurabilmek için araştıran, sorgulayan ve karşılaştığı problemleri bilimsel yöntemlerle çözebilen bireylere ihtiyaç duymaktadır. Bu donanıma sahip çocukların yetişmesi içinse oku öncesi dönemde verilen fen ve doğa derslerinin önemi ön plana çıkmaktadır.
Ortaöğretimde öğrencilere bilim insanının doğayı incelemede kullandıkları beceri ve düşünme süreçlerini kazandırmak için, okul öncesi dönemden başlayarak etkili bir eğitim verilmelidir. Bu akademik çalışmaların yanında sosyal ve duygusal gelişim de öğrencinin okul ortamına yönelik olumlu tutum oluşturması ve motivasyonunda önemlidir. Ortaöğretimde verilen fen ve teknoloji dersi, sadece akademik anlamda değil, yaşamın ayrılmaz bir parçası olduğu için de çok önemlidir. Öğrencilerin fen ve teknoloji ile ilgili bilgi, anlayış, beceri, tutum ve değerleri geliştirmeleri fen ve teknolojinin hayatımızın her alanındaki etkilerinin belirgin bir şekilde görüldüğü bilgi çağında özel bir öneme sahiptir.
Ortaöğretimde müfredatta yer alan fen ve teknoloji okur yazarlığı genel bir tanım olarak; çocukların araştırma-sorgulama, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirmeleri yaşam boyu öğrenen bireyler olmaları kendi çevreleri ve dünya hakkındaki merak duygusunu sürdürmeleri için gerekli olan fenle ilgili beceri, tutum, değer, anlayış ve bilgilerin bir bileşimidir. 
Okul öncesi eğitim programında ise, eğitim etkinliklerinin çocuğa bilgi kazandırmanın yanında çocuğu araştırma, inceleme ve denemeye yönlendirecek, motive edecek özellikte olması gerekmektedir. 
Batı Anadolu Koleji olarak; bu bilimsel veriler ışığında eğitim programlarımızı dizayn ediyoruz.